2017 års program

Luciafirande, ons 13 dec, 19.00

I Bredareds kyrka bjuder Lucia med följe och kören på sång.

Julmarknad, lör 2 dec, 10.00-13.00

Ta med vänner och bekanta på traditionsenlig julmarknad i Bygdegården med lotteri och servering. Utställarna kontaktar Inger Olsson 033-245193

Bio i Bygdegården, sön 19 nov, kl 16.00

Denna eftermiddag visar vi ”Potatishandlaren” av Lars Molin.

Fika 50 kr betalas vid entré.

Teater i Bygdegården, sön 29 okt, kl 16.00

En grupp från Hemgårdens skådespelarkurs gör ett gästspel med inslag från bygden. Där bla vår egen Claes-Göran Bengtsson medverkar och har också skrivit en del av inslagen i programmet.

50 kr inkl. fika

Danskväll med Jörnetorparn, lör 16 sep, kl 19.00-23.30

Efter en lyckad och uppskattad danskväll förra hösten kommer ni även i år att kunna svänga era lurviga till musik av Jörnetorparen.

Jörnetorparn spelar fartfylld dansmusik med inslag av schlager, 70/80-tal och populärmusik, men även bugg och goa ballader kommer spelas under kvällen.

Kostnad: 150kr

Under kvällen kommer det finnas grillade hamburgare samt dryck till försäljning.

Partytält finns om man vill sitta och snacka eller bara svalka av sig lite.

Vi ser gärna att ni gör en intresseanmälan så vi vet hur många hamburgare vi skall köpa, dessutom finns en begränsning av antal personer som samtidigt får vistas  Bygdegården.

Anmälan till: Kicki Persson 417555 eller Per-Anders Wallin 0705-362028. Det går också bra att maila in sin intresseanmälan på: bredaredshembygdsforening@gmail.com.

Slåttergille, lör 2 sept, kl 10.00-14.00

Kan detta bli en ny tradition? Slåttergille i närheten av bygdegården, ta med kaffekorg, räfsa och lie om sådan finns så träffas vi och umgås.

Sten spelar dragspel under arbetets gång.

Fixardag, lör 13 maj, kl 09.00-14.00

Vi skulle behöva er hjälp med att rusta upp/fixa Bygdegården. Allt ifrån målning, fejning, plantering, lättare renovering behöver göras. Vill du hjälpa till? Meddela Hans, 245321, så berättar han om du behöver ha med dig något speciellt som tex skruvdragare, spade, etc. Alla kan hjälpa till!

Vi bjuder på macka och kaffe.

Valborgsmässofirande, sön 30 apr, kl 19.00

Efter vårtalet och att kören sjungit in våren stämmer vi alla in i Sveriges nationalsång. Friandet avslutas efter det att vi skålat in våren. Lotter kommer finnas till försäljning med fin fina priser. Vi kommer hålla till utomhus så kläder efter väder.

Tipspromenad, sön 9 apr, start mellan kl 14.00-15.00

Under våren kommer en av BIF’s tipspromenader utgå från Bygdegården där det ges tillfälle att fika före eller efter promenaden.

Musikquiz, lör 1 apr, kl 19.00-23.30

Trubaduren Henrik Grönberg guidar oss igenom en musikquiz med blandade frågor och svårighetsgrad.
Vi delar upp oss i lag om ca 4-6 personer och om ni är fler eller färre som tänker anmäla er så hjälps vi åt så att lagindelningen blir så bra som möjligt. Ingen skall behöva känna sig utanför.
För att ytterligare höja pulsen på deltagarna så kommer vi dela ut ett pris till det vinnande laget. Priset är en välfylld korg med diverse trevliga och välsmakande godsaker till ett värde av ca 1000 kr.
Kostnad: 125kr.
Enklare mat samt dryck finns till försäljning.
Vi tar gärna emot en intresseanmälan så att vi vet hur mycket mat som behöver införskaffas.
Intresseanmälan kan skickas till: bredaredshembygdsforening@gmail.com
Per-Anders W, 0705-362028 eller Kicki P, 417555.
Frågor/funderingar? Slå en signal eller maila oss.

Årsmöte, sön 26 feb, kl 15.00

Sedvanliga årsmötesförhandlingar så kom och gör din röst hörd. Alla medlemmar hälsas välkomna. Föreningen bjuder på kaffe med dopp. Förtydligande: Ingen kommer på mötet bli tillfrågad om man är intresserad av någon styrelsepost eller ingå i någon kommitté, detta har valberedningen ordnat före mötet.