2018 års program

Luciafirande, torsdag 13 dec, kl 19.00

Lucia med följe bjuder på skönsång i Bredareds kyrka. Körerna kommer också att medverka.

Julmarknad, lördag 1 dec, kl 10.00-13.00

Ta med vänner ock bekanta på traditionsenlig julmarknad i Bygdegården med lotteri och försäljning. Utställarna kontaktar Inger Olsson, 033-245193

Hantverksdag, söndag 28 oktober, kl 10.00-16.00

Vill ni prova på ”gamla” hantverk såsom ljusstöpning, tovning, julbocksbindning eller kanske tälja en trägubbe?
Kostnad 100 kr samt materialet som du använder.
Till detta evenemang behöver vi föranmälan eftersom vi ställer inom vi blir för få deltagare.
Anmälan och frågor till: Gunilla Larsson 0708-757502 el. gunilla@holmåsa.se

Musik/Pub kväll, fredag 28 september, kl 19.00-23.30

Hasse Carlssons orkester från Kattryd underhåller oss med gamla och nya låtar. Hasse’s orkester har tidigare spelat för oss och då varit mycket uppskattade.
Kostnad: 150kr
Under kvällen kommer det finnas enklare mat samt dryck till försäljning.
Vi ser gärna att ni gör en intresseanmälan så  vi vet till hur många vi skall köpa mat.

Anmälan till: Kicki Persson 417555 eller
Per-Anders Wallin 0705-362028.
Det går också bra att maila in sin intresseanmälan på: bredaredshembygdsforening@gmail.com.

Kulturarvsdagen 2018, sön 9 september, kl 11.00-16.00

Under Kulturarvsdagen ges besökare möjlighet att uppleva, känna och utforska kulturmiljö och kulturarv.
Har ni hört talas om Rödakorsstugorna som ligger precis i anslutning till bygdegården? Vill ni veta mer om dem? Välkomna att lyssna och kanske även berätta en egen anekdot om stugorna och på vilket sätt de användes.
Vi visar Bygdegården med dess målningar och  säljer  fika  för den som är sugen.

Uno’s djur är öppet enligt ordinarie tider.
Som medlem är det gratis inträde på Uno’s djur så passa gärna på och gå en rundvandring.

Mer information:

Fixardag, lördag 5 maj, kl 9.00-14.00

Vi skulle behöva er hjälp med att rusta upp/fixa Bygdegården.
Allt ifrån målning, fejning, plantering, lättare renovering behöver göras.
Vill du hjälpa till? Meddela Hans, 0733-373586, så berättar han om du behöver ha med dig något speciellt som tex skruvdragare, spade, etc.
Alla kan hjälpa till!

Vi bjuder på macka och kaffe.

Valborgsmässofirande, måndag 30 april, kl 18.00

Efter vårtalet och att vi sjungit in våren stämmer vi alla in i Sveriges nationalsång.
Friandet avslutas efter det att vi skålat in våren.
Lotter kommer finnas till försäljning med fin fina priser.

Tipspromenad, söndag 8 april, starttid 14.00- 15.00

Under våren kommer en av BIF’s tipspromenader utgå från Bygdegården där det ges tillfälle att fika före eller efter promenaden.

Musikquiz, lördag 24 mars, kl 19.00-23.30

Trubaduren Henrik Grönberg guidar oss igenom en musikquiz med blandade frågor och svårighetsgrad.
Vi delar upp oss i lag om ca 4-6 personer och om ni är fler eller färre som tänker anmäla er så hjälps vi åt så att lagindelningen blir så bra som möjligt. Ingen skall behöva känna sig utanför.
Om ni har önskemål om att få bilda lag med några andra så meddela detta när ni anmäler er.
För att ytterligare höja pulsen på deltagarna så kommer vi dela ut ett pris till det vinnande laget. Priset är en välfylld korg med diverse trevliga och välsmakande godsaker till ett värde av ca 1000 kr.

Kostnad: 125kr.
Enklare mat samt dryck finns till försäljning.
Vi tar gärna emot en intresseanmälan så att vi vet hur mycket mat som behöver införskaffas samt att det är begränsad plats i Bygdegården. Först till kvarn…..

Intresseanmälan kan skickas till:
bredaredshembygdsforening@gmail.com
Per-Anders W, 0705-362028 eller Kicki P, 417555.

Frågor/funderingar? Slå en signal eller maila oss.

Årsmöte, söndag 18 februari, kl 15.00

Sedvanliga årsmötesförhandlingar så kom och gör din röst hörd.
Styrelsen kommer föreslå smärre förändringar av stadgarna.

Alla medlemmar hälsas välkomna.
Föreningen bjuder på kaffe med dopp och underhållning.

Förtydligande: Ingen kommer på mötet bli tillfrågad om man är intresserad av någon styrelsepost eller ingå i någon kommitté, detta har valberedningen ordnat före mötet.